Start arrow Wydarzenia arrow Zajęcia profilaktyczne pt. Wulgaryzmy - przemoc werbalna
Zajęcia profilaktyczne pt. Wulgaryzmy - przemoc werbalna Drukuj Poleć znajomemu

 

Uczniowie klas I a b uczestniczyli dnia 16 grudnia 2010r w zajęciach profilaktycznych prowadzonych metodą interaktywnych warsztatów przez pracowników Pracowni Profilaktycznej "Krokus” z Krakowa pt.: "Wulgaryzmy - przemoc werbalna”.

Uprzejmość i ogłada towarzyska ułatwiają stosunki z ludźmi, świadczą o naszej kulturze osobistej. Najbardziej widocznym sprawdzianem kultury każdego człowieka jest jego zachowanie w miejscach publicznych, w tym także w szkole.  Kolejnym problemem jest agresja słowna wyrażana poprzez wyzwiska, przekleństwa oraz używanie przez uczniów wulgaryzmów. Priorytetem zajęć było zapoznanie uczniów z definicją przemocy słownej, uświadomienie zagrożeń wynikających z zachowań przemocowych oraz podkreślenie konieczności dbania o estetykę słowa i kulturę bycia.

Podczas zajęć oprócz głównego założenia osiągnięto również założone cele szczegółowe, które dotyczyły:

  • znaczenie stosowania komunikatów pozytywnych,
  • konsekwencje przemocy słownej dla ofiar jak i sprawców,
  • straty, jakie ponosi sprawca, gdy ucieka się do stosowania przemocy słownej,
  • zwrócenie uwagi na cel stosowania przemocy słownej przez sprawcę,
  • nabycie i wypracowanie przez uczestników strategii obronnych,
  • ukazanie różnicy pomiędzy zachowaniami asertywnymi a agresywnymi,
  • jakie mogą być odczucia oraz konsekwencje przemocy w Sieci dla ofiar,
  • jak się zachowywać, żeby zmniejszyć ryzyko zostania ofiarą przemocy słownej,
  • jak należy  reagować na niebezpieczne pytania w Sieci.

 

Natomiast uczniowie klas III a b uczestniczyli w zajęciach pt.: "Konflikt – problem okresu młodzieńczego”.

Podczas spotkania ukazano zasady i metody konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Omówiono następuje kwestie:

  • zrozumienie istoty konfliktu, co go wywołuje, jakie powoduje skutki dla jednostki,
  • poznanie najczęstszych sytuacji konfliktowych z życiu młodzieży,
  • uświadomienie zagrożeń wynikających w momencie stosowania barier,
  • rozwijanie procesów samopoznania- rozpoznawanie negatywnych emocji takich jak złość,
  • przyswojenie wiedzy dotyczącej używania w swoim zachowaniu monitów i reduktorów,
  • identyfikacja czynników i sygnałów wyzwalających złość.

 


Zmieniony ( 26.02.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 

Dzisiaj mamy

Imieniny obchodzą

Koniec roku szkolnego

Pozostało:
0 dni
0 godzin
0 minut

Statystyka

Odwiedzających: 155921

baner_lepszy_start.jpg
 konk_poezji_rosyjskiej.png
mistrz_modelarskie.png
logocomenius.jpg
 wrodapodl1.jpg

Tłumacz stronę